www.naimi.loxblog.com
ورزش بانوان در اهر  
قالب وبلاگ
نويسندگان
چت باکس


شما چه زمانی ورزش می کنید؟
مطالعات نشان می دهند که غذا خوردن پیش از ورزش، موجب می شود شما بهتر وزن کم کنید زیرا پس از غذا، بدن تا حدود 4 ساعت کالری بیشتری مصرف می کند.
بنابراین چنانچه بعد از غذا، ورزش کنید بدن شما انرژی بیشتری می سوزاند. اما به یاد داشته باشید منظور از غذا یک وعده غذایی کوچک و سبک و منظور از ورزش یک فعالیت بدنی سبک و ملایم است.
دیواره معده یک بافت عضلانی است که با انقباض خود موجب مخلوط شدن غذا با آنزیم های گوارشی شده و به هضم غذا کمک می کند. این بافت عضلانی برای انجام عمل خود نیاز به خون و اکسیژن کافی دارد. غذای حجیم و سنگین و فعالیت بدنی شدید موجب می شوند که خون رسانی هم به عضلات دیواره معده و هم به عضلات اسکلتی بدن دچار اختلال گردد.
بنابراین اگر تصمیم دارید ورزش و فعالیت بدنی خود را به زمانی پس از صرف غذا موکول کنید، به یاد داشته باشید که کمتر و سبک تر غذا بخورید و همچنین فعالیت سنگین نداشته باشید.
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ

موضوعات مرتبط: دانستنیها، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:ورزش و سلامتی , ] [ 17:14 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

 آیا افسردگی زمستانی شما را هم درگیر می‌کند؟ اگر این طور است حتما این مطلب را بخوانید. در این مطلب به چند عادت سالم اشاره می‌شود تا شما آنها را برای سلامت و طول عمر خود در زندگی‌تان جای دهید.

فصل زمستان فصلی است که طبیعت به خواب می‌رود و همه‌چیز حتی بدن  روند طبیعی کندتری را تجربه می‌کند. طب چینی فصل زمستان را با كم شدن فعالیت کلیه‌ها، غدد فوق‌کلیوی و مثانه در ارتباط می‌داند. این عدم فعالیت منجر به انباشتگی سموم و شاید دی‌اکسیدکربن در بدن می‌شود که افراد را مبتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا، کندی گردش خون و کاهش قدرت و انرژی می‌كند.

چرا باید ریواس و كلم‌پیچ بخورید

برای جلوگیری از به وجود آمدن افسردگی زمستانی، پزشكان دوران امپراتوری زرد چین چند توصیه کرده‌اند: شب‌ها زودتر بخوابید و صبح‌ها صبر کنید تا نور خورشید خانه را فراگیرد بعد از تختخواب بلند شوید، به طور مرتب تمرینات ورزشی انجام دهید، از خوردن غذاهای سرد و خام بپرهیزید، برای محافظت از کلیه‌های‌تان مصرف نمک را کاهش دهید و خوردن خوراکی‌هایی با طعم تلخ مانند ریواس و کلم‌پیچ را افزایش دهید. شاد باشید و از تجربه کردن احساسات بیش از اندازه دوری کنید.

 

انرژی‌تان را با چای زنجبیل افزایش دهید

از دوران باستان، پزشکان چینی به طور مرتب از چای زنجبیل برای افزایش انرژی استفاده می‌کرده‌اند. چای زنجبیل نه‌تنها به خاطر طعم تندی که دارد شما را تقویت می‌کند بلکه دارای خواص بهبوددهندگی بسیار ویژه‌ای نیز هست. علاوه بر به‌کارگیری عمومی آن برای رفع اضطراب و پریشانی، محققان دریافته‌اند زنجبیل دارای ماده‌ای به نام گرانیول است که می‌تواند خاصیت ضدسرطانی داشته باشد. همچنین دارای خواص ضدالتهابی است که به کاهش درد، جلوگیری از لخته شدن خون و تسکین حمله سردرد میگرنی کمک می‌کند.

چگونه با زنجبیل تازه چای درست کنیم؟

تکه‌ای 5 سانتی‌متری از ریشه زنجبیل را جدا کنید آن را به قطعات بسیار باریک اسلایس کرده و زنجبیل‌ها را به یک قابلمه حاوی 4 فنجان آب در حال جوش اضافه کرده و شعله را کم کنید.  حدود 15 دقیقه در ظرف را ببندید و پس از آن چای را سرو كنید. امیدوارم قادر به افزودن این استراتژی‌ها به روند زندگی خود در طول زمستان باشید.

فعالیت‌های مثبت برای خلق و خوی مثبت

بهترین روش برای تنظیم خلق و‌خو، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مناسب و یک برنامه ورزشی خوب است. موارد زیر چند مورد خاص هستند که می‌توانید آنها را برای دستیابی به چشم‌اندازی مثبت در طول زمستان به کار ببرید:

 1. بیشتر سعی کنید وعده‌های غذایی کم‌حجم بخورید و مایعات بیشتری در طول روز بنوشید. به طور معمول افراد در زمستان كمتر آب می‌نوشند.

 2. در خوردن لبنیات، قهوه، شکر و غذاهای چرب دقت كرده و كمتر از اینها مصرف كنید. همچنین خوردن غذاهای بسیار تند توصیه نمی‌شود اما مقدار کمی ادویه تند می‌تواند مفید باشد.

 3. روز خود را با یک پیاده‌روی تند 20دقیقه‌ای در هوای آزاد شروع کنید.

 4. هر شب حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید. یک ساعت پیش از خواب نه به عنوان ورزش بلکه برای کمک به داشتن خوابی آرام یک پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای داشته باشید.

 5. تحرک برای سوخت‌وساز مناسب و به جریان انداختن انرژی بسیار ضروری است. سعی کنید برخی از فرم‌های تمرینات تای‌چی یا چی‌گونگ را یاد گرفته و آنها را انجام دهید. اگرچه انجام هرگونه ورزشی در افزایش انرژی و دوری از کسالت بسیار مفید خواهد بود.

 6. سعی کنید در طول روز با انجام فعالیت‌های مختلف خود را زیاد خسته نکنید. فعالیت بیش از حد انرژی شما را تخلیه می‌كند. سعی کنید در طول روز فقط یک یا 2 آیتم فعالیتی را در برنامه خود قرار دهید. با این روش می‌توانید موفقیت بیشتری کسب کنید.

 

به نقل از سیب سبز


موضوعات مرتبط: دانستنیها، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:تغذیه - افسردگی , ] [ 8:41 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

یاز برای حفظ سلامت مفید است و مصرف روزانه آن، از بروز عفونت ها و بیماری های مختلف پیـشگـیـری می کند. اگـر مریض احوال هستید و بــه درمان سریع نیاز دارید،مصرف پیاز بهترین درمان است.

خواص پیاز :

- فیتوکمیکال موجود در پیاز عملکرد ویتامین C را در بدن بهبود می بخشد.

- کروم آن باعث تنظیم قندخون می شود.

- قرن هاست که از پیاز برای کاهش التهاب و درمان عفونت استفاده می شود.

- مصرف پیاز خام، میزان کلسترول مفید را افزایش می دهد و در نتیجه باعث حفظ سلامت قلب می شود.

- ترکیب قوی موجود در آن به نام کورستین، نقش چشمگیری در پیشگیری از سرطان دارد.

- روی گزیدگی زنبور، بلافاصله آب پیاز بمالید تا درد و سوزش آن تسکین پیدا کند.

- با از بین بردن رادیکال های آزاد، خطر بروز زخم معده را کاهش می دهد.

- مخلوطی از آب پیاز و عسل، ناراحتی سرماخوردگی، سرفه، گلودرد، حساسیت، تب و … را برطرف می کند.

- قرار دادن برش های پیاز روی پیشانی، از بروز عارضه جانبی تب پیشگیری می کند.

- مصرف روزانه یک عدد پیاز، بی خوابی یا اختلال خواب را برطرف می کند.

- با افزایش ترشح معده، ناراحتی گوارشی را برطرف می کند.

- از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند.

- التهاب ایجاد شده در مفصل ها را برطرف می کند.

- مالیدن مخلوطی از آب پیاز و زردچوبه، لکه های تیره روی پوست را از بین می برد.

- تقویت کننده حافظه و سیستم عصبی است.

به نقل از خراسان نیوز


موضوعات مرتبط: دانستنیها، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:پیاز -درمان, ] [ 8:32 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

این توصیه‌ها را برای حفظ سلامت استخوان‌ها در سنین مختلف به یاد داشته باشید:

بین 10 تا 20 سالگی : 1300 میلی‌گرم کلسیم در روز با خوردن غذاهای غنی از کلسیم مانند پنیر و سبزی‌های دارای برگ سبز دریافت کنید. دست کم سه لیوان شیر در روز بنوشید.

بین 20 تا 35 سالگی : باید دست کم روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافت کنید. ورزش‌هایی مانند دویدن آهسته یا پیاده‌روی به استحکام استخوان‌ها کمک می‌‌‌کند.
بین 35 تا 50 سالگی : هنوز به دریافت روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارید، چرا که ممکن است کاهش تراکم استخوان از قبل آغاز شده باشد. با پزشک خود در مورد لزوم انجام تراکم‌سنجی استخوان مشورت کنید.
50 سالگی و بالاتر : اطمینان حاصل کنید که حداقل روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافت می‌کنید و دست کم 30 دقیقه ورزش، سه بار در هفته یا بیشتر انجام می‌دهید. همچنین پزشکتان ممکن است مکمل ویتامین D برای شما تجویز کند.


موضوعات مرتبط: دانستنیها، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:ورزش-تغذیه -جوانان , ] [ 8:28 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ما در این وب به مطالب ورزشی خصوصا ورزش بانوان شهرستان اهر می پردازیم انشاءالله
آرشيو مطالب
مرداد 1394
تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 94265
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1