www.naimi.loxblog.com
ورزش بانوان در اهر  
قالب وبلاگ
نويسندگان
چت باکس


 

 

زیستگاه شیروان دره سی در ۳۰ کیلو متری جنوب شرقی مشکین شهر و در ارتفاع ۲۲۰۰ متری واقع شده است مساحتش بالغ بر ۷۵ کیلو مترمربع است و محل زندگی حیوانات وحشی و پرندگان می باشد.

اینجا محل دیدن  صخره ها و غارهای دیدنی است محل اصلی ورود به دره در ۵ کیلو متری پائین آبگرم معدنی شابیل قرار دارد و برای ورود به آن باید از کنار آبشاری با ارتفاع ۴۰ متر به سمت پائین صخره نوردی کرد آبشارهای دوقلوی شیروان دره در نوع خود بی نظیر است.

شکارگاه ها و حیات وحش زیستگاه ها شیروان دره سی«شیروان دره سی» زیست گاهی است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق مشگین شهر قرار دارد. ارتفاع سطح آن ۲۲۰۰  متر و مساحت آن را ۷۵ کیلومتر مربع برآورد کرده اند.

این زیستگاه، با ویژگی های خود هر بیننده را به حیرت وا می دارد. زیستگاه«شیروان دره سی»، محل زندگی دائمی وحوش  مانند کل و بز، خوک، روباه، گرگ، قوچ و میش ارمنی، خرگوش، کبک، کبک دری، قمری، فاخته و شماری از پرندگان مهاجر است.

این دره با حضور گرم  کوهنوردان شهرستان اهر روز جمعه با تعداد 45 نفر گرمتر شده بود کوهنوردان شهرستان اهر از ساعت 8 از پائین دره پیاده روی را شروع کرده و ساعت 2 از بالای دره خارج شده و بعد از صرف ناهار و بعد از استفاده از آب گرم شابیل به طرف شهرستان اهر به راه افتادند این برنامه به سرپرستی برادر بدخشان از گروه داغ داش انجام پذیرفت

 


موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:شیروان درسی , ] [ 21:27 ] [ خانم رقیه نعیمی ]
 بنا بر تماس  دقایقی پیش «عظیم‌قیچی‌ساز»، این کوه‌نورد توانمند کشورمان موفق شد امروز پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ ظهر به وقت محلی (۱۰:۳۰به وقت ایران) ؛ قله‌ی ۸۰۱۳ متری «شیشاپانگما» در «تبت» را صعود کند.
 
این دلاورد مرد تبریزی با این موفقیت شمار قله‌های ۸ هزارمتری صعود شده‌اش را  به عدد ۱۳ رساند و تنها با صعود به قله‌ی «لوتسه» می‌تواند به عنوان اولین ایرانی نام خود را در باشگاه ۸‌هزاری‌های جهان که تنها ۳۱ نفر عضو دارد، ثبت نماید.
 
 
شيشاپانگما در زبان تبتي به معناي "تاجي بر فراز دشت‌هاي پوشيده از چمن" است. اين قله سيزدهمين قله 8000 متري است که قيچي‌ساز تا کنون موفق به صعود شده است. لازم به توجه است که صعود عظيم قيچي‌ساز بدون استفاده از اکسيژن مصنوعي و باربر ارتفاع انجام شده است.
وی این صعود را به مردم ایران تبریک گفت و اعلام کرد؛ در حال حاضر در کمپ ۳ به سر می‌برد و به زودی به ارتفاعات پائین تر بازخواهد گشت.
 
لازم می‌دانیم این موفقیت ارزشمند را به وی، خانواده‌ی محترمش و جامعه‌ی کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور صمیمانه تبریک عرض نمائيم.
منبع :وبسايت هيئت كوهنوردي استان

موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:7 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

گروه کوهنوردی داغ به تعداد 40 نفر به سرپرستی آقای پیروز نیا قله کامتال را صعود نمودند برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم .

IMG_2328

منبع وب سایت هیئت کوهنوردی


موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:صعود به کامتال , ] [ 22:21 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

عظیم قیچی ساز» کوه‌نورد افتخار آفرین کشورمان که برای صعود به سیزدهمین قله‌ی بالای ۸۰۰۰ متر دنیا در  ارتفاعات «شیشاپانگما» به سر می‌برد، طی تماسی؛ از پیشروی امروز خود تا کمپ یک این قله خبر داد.

 
وی همچنین فضای کمپ اصلی «شیشاپانگما» را متأثر از حادثه‌ی تلخ سقوط بهمن در «اورست» و جان‌باختن شرپاهای نپالی، حزن‌انگیز توصیف نمود.
 
لازم به ذکر است «قیچی ساز» قصد دارد پس از تلاش بر روی «شیشاپانگما»، در صورت مهیا بودن شرایط صعود، راهی کمپ اصلی قله «لوتسه» برای صعود به آخرین ۸۰۰۰ متری خود و ورود به باشگاه ۸۰۰۰ متری‌ها گردد.
 
منبع :سایت هیئت استان

موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 8:58 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

نشنال‌جئوگرافیکNational Geographic برای آنکه هر کس سهمی در بهتر شدن هوای اطرافش داشته باشد نکاتی را پیشنهاد کرده است:

1- در استفاده از کاغذ صرفه جویی کنید و سعی کنید کارهایتان را بدون استفاده از کاغذ انجام دهید. به طور مثال تا حد امکان قبض‌هایتان را از طریق اینترنت پرداخت کنید.

صرفه جویی در کاغذ در واقع به معنای کمتر بریده شدن درختان اطراف شماست که هر ساله هزاران هزار از آنها برای تولید انواع کاغذهایی که در طول روز در اختیار شما قرار می‌گیرد تلف می‌شوند و در عین حال با این کار زباله کمتری تولید شده و دی اکسید کربن کمتری تولید می‌گردد.

2- در ساخت و انبوه شدن جنگل‌ها شما هم کمک کنید. کاشت هر نهال می‌تواند سال‌های سال هم خاطره خوشی برای شما و هم کمکی به محیط زیستتان باشد.

3- به انجمن‌های حمایت از محیط زیست کمک کنید. آنها با تلاش بی وقفه خود سعی در نجات  زمین دارند.

4- در محل کارتان هم به سبز بودن زمین فکر کنید. از مدیر بخش خود بخواهید که برنامه‌ای ترتیب دهد که کاغذ کمتری مصرف شده و اسراف نشود. برای نوشتن از هر دو روی کاغذ استفاده کنید.

5- اگر به سفر رفتن فکر می‌کنید حتما سفر با قطار را در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که دی اکسید کربنی که قطارها برای زمین تولید می‌کنند 4 تا 15 درصد کمتر از هواپیماهاست. پس قطار را فراموش نکنید.

6- در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. اسراف در آب می‌تواند به ضرر زمین تمام شود. هنگام دوش گرفتن زمان مشخصی را در نظر بگیرید و دقایق طولانی بی‌دلیل زیر دوش نمانید و آب را بی علت باز نگذارید.

7- در محله خود جستجو کنید. می‌توانید از همین هفته به محله خود بروید و کمی کنکاش کرده و ببینید که سوپرمارکت‌ها و دیگر مغازه‌ها چطور زباله تولید می‌کنند و چقدر می‌توان به آنها نکات مفیدی را گوشزد کرد.

اگر رودخانه‌ای نزدیک محل سکونت شماست آن را زیر نظر بگیرید و راه‌هایی برای تمیز نگه‌داشتن آن به همسایه‌ها پیشنهاد کنید.

 

در نهایت بهترین راه کمک به زمین می‌تواند لذت بردن از آن باشد. از خانه بیرون بروید و انگیزه خود را برای نجات این محیط زیبا بیشتر کنید.

ولی متاسفانه اینگار بشر فعلی دوست ندارد که زمین را از این همه آلودگی نجات دهد. چون یکی از عوامل

آلوده کننده محیط زیست همین بشر است .

به هر حال چند مورد از عوامل آلوده کننده محیط زیست را در چند سطر مانند

سال های گذشته، بیان میگردد . چون ما طرفداران محیط زیست با تمام توان

بایستی در مقابل این همه بی مهری که بر زمین میشود استقامت کنیم!!

 

۱- گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا

۲-آلودگی

۳-دود ها و بوها

۴-زباله ها

۵- پخش نفت

۶- آلودگی در محیط زیست

افزایش گاز های گلخانه و آلودگی هوا :

سقف اکثر گلخانه ها را از شیشه یا نایلون می سازند . علت این امر آن است که تابش نور خورشید از شیشه یا نایلون عبور کرده و آن محوطه را گرم می کند . اما گرمای ناشی از تابش نمی توان از شیشه یا نایلون خارج شود . در نتیجه محوطه ی داخل گرمتر از بیرون می شود . این عمل شیشه یا نایلون را خاصیت گلخانه ای می گویند . بعضی از گاز های موجوددر جو همین حالت  را ایجاد می کنند . کره ی زمین با تابش خورشید گرم می شود ،اما گرمای باز تابی زمین به علت وجود گازهایی مانند بخار آب ، دی ا کسید کربن ، متان ، دی اکسید نیتروژن و غیره از جو زمین خارج نمی شود .(گازهای گلخانه ای) . بدین ترتیب اثر مثبت پدیده ی گلخانه ای آن است که از سرد شدن زیاد زمین در هنگام شب جلوگیری میکند و در عین حال مانع گرم شدن بیش از حد زمین در هنگام روز می شود . که در واقع مثل پتو و پوششی برای زمین است .

 آیا میزان گازهای گلخانه ای افزایش یافته است ؟

هر چند فرضیه ی گرم شدن کره ی زمین هنوز به طور کامل اثبات نشده است اما افزایش میزان دی اکسید کربن و اثر گلخانه ای امری غیر قابل انکار است . برخی دانشمندان معتقدند که با افزایش کارخانه ها و فعالیت های صنعتی و استفاده ی بیش از حد از سوخت های فسیلی ، افزایش استفاده از وسایل نقلیه ، از بین رفتن جنگل ها و مراتع میزان گاز های گلخانه ای چون کربن دی اکسید افزایش یافته است که این امر می تواند موجب گرم شدن زمین شود . 


  آلودگی:

آلودگی هنگامی به وجود می اید که مواد تهدید کننده ی سلامت ، به اندازه ی زیاد باشند که سبب به خطر افتادن زندگی مردم و حیات وحش شوند یا به زیست گاه ها آسیب برسانند. 

آلودگی یکی از مسائل مهمی است که جهان با آ ن روبه روست . به زودی بخش های وسیعی غیر قابل سکونت خواهد شد و بسیاری از گیاهان و جانوران از بین خواهند رفت . امرووزه افکار عمومی، دولت ها و کارخانه ها را به مبارزه با آلودگی وادار کرده است .

 دود ها و بوها :

 دود از اگزوز خودروها و دود کش کارخانه ها درهوا پراکنده می شود. مقداری از گاز ها با بخار آب موجود در هوا مخلوط می شوند و باران اسیدی را تشکیل می دهند که گیاهان را نابود می کند . دی اکسید کربن موجود درهوا ، گرمای خورشید را در جو زمین نگه می دارد و باعث گرم شدن کره ی زمین می شود . گاز های کلروفلوئور و کربن (سی،اف ،سی) لایه ی ازون را تخریب می کنند ، این سد گازی از رسیدن پرتو های آسیب رسان خورشید به زمین جلو گیری می کند . سرو صدا هم نوعی آلود گی است زیرا سرو صدای رفت و آمد خودرو ها و پرواز هواپیما ها به زندگی انسان آسیب می رساند.  

زباله ؟ نه .

زباله به مقدار زیاد تولید می شود و کره ی زمین دیگر جایی ندارد که این زباله ها را در خود جای دهد . بازیافت شیشه ، کاغذ و دیگر مواد ریختنی،  باعث کاهش آشغال ها می شود . خطر زباله های رادیو اکتیو   که در نیروگاه های هسته ای تولید می شود ،سال ها باقی می ماند . 

پخش نفت :  

کشتی های نفت کش تا 550 تن نفت حمل کنند  بنابر این اگر حادثه ای برای آنها پیش آید ، ممکن است؛ بسیار مخرب باشد . لکه های نفتی روی دریا تشکیل می شود و جلوی نور خورشبد را می گیرد که برای گیاهان دریایی و جلبک ها لازم است و همچنین احتمال دارد پرندگان و ماهی ها در نفت گیر بیفتند و مسمو م شوند . به این ترتیب ، هزلران جاندار می میرند ؛ اما اغلب این مناطق دوباره از نفت پاک می شود.

منبع :مرند کوه


موضوعات مرتبط: مقاله ها ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:زمین پاک, ] [ 11:43 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

گروه قوشاداغ شهرستان اهر

گروه داغ داش شهرستان اهر

گروه شيور شهرستان اهر

رديف

محل صعود

تاريخ

سرپرست

رديف

محل صعود

تاريخ

سرپرست

رديف

محل صعود

تاريخ

سرپرست

1

قلعه ون آباد

8/1/93

 

1

قلعه ون آباد

8/1/93

پورشيخ

1

قلعه علي بيگ

22/1/93

عبدي

2

كلم ناب

22/1/93

 

2

بابك از ريريان

22/1/93

آورند

2

قوتانلو

29/1/93

علي كريمي

3

قهقه

29/1/93

 

3

كامتال

5/2/93

پيروزنيا

3

جنگلهاي آش اصلان

5/2/93

مشك آبادي

4

ميشو

12/2/93

 

4

شيروان درسي

19/2/93

بدخشان

4

قله كامتال

12/2/93

محمودپور

5

آوارسين

26/2/93

 

5

جانپناه غربب سبلان

2/3/93

خضري

5

بلنديهاي برزيار

26/2/93

آتشي

6

كمچي

9/3/93

 

6

سبلان

16/3/93

آخجسته

6

شيور كاروانسرا

2/3/93

عبدي

7

شير پلا

22و23/3/93

 

7

قو شاداغ همايش

30/3/93

پورشيخ

7

هشته سر

9/3/93

جعفري

8

بزقوش سراب

5و6/4/93

 

8

گويجه بيل

13/4/93

مشتاقي

8

شيوران درسي

23/3/93

عبدي

9

افيل

20/4/93

 

9

شيور

27/4/93

پيروزنيا

9

قوشاداغ

30/3/93

شيباني

10

آبشارگقالق

3/5/93

 

10

جنوار داغي

10/5/93

آخجسته

10

قازي بلاغ

6/4/93

مشك آبادي

11

سبلان

10/5/93

 

11

علم كوه

22/5/93

پورشيخ

11

گويجه بيل

20/4/93

رئوفي

12

علم كوه

22/الي 24/5/93

 

12

علي علمدار

7/6/93

نوبهار

12

قيخ بولاخ

3/5/93

رئوفي

13

آفتابه خانه پشتاب

7/6/93

 

13

جنگلنوردي

20/6/93

بدخشان

13

آيقار يا جنوار داغي

10/5/93

كريمي

14

شيور

21/6/93

 

 

 

 

 

14

سبلان

16/و17/5/93

عبدي

سرپرست گروه:خاني

سرپرست گروه: خضري

15

علم كوه

29/الي 30/5/93

شيباني

قابل توجه :

براي شركت در هر برنامه طبق قوانين گروه بيمه الزامي بوده و مسئوليت افراد بدون بيمه با هر گروه و سرپرست آن است .

جهت شركت در برنامه با سرپرست همان برنامه حداقل سه روز قبل تماس گرفته و ثبت نام نمائيد

پورشيخ

رئيس گوهنوردي و صعود هاي ورزشي شهرستان اهر

16

ياي قاري از قره بلاغ

7/6/93

عبدي

17

لاتون

13و14//6/93

عبدي

18

بلنديهاي تاتار

28/6/93

آتشي

 

سرپرست گروه :عبدي


موضوعات مرتبط: برنامه های اجرایی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:24 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

با تبریک و آرزوی سربلندی برای جناب آقای جابر اسدی

هیأت های ورزشی شهرستان اهر از فعالیت ها و تلاش های شبانه روزی آقای بهمن آجری که در رشد و گسترش رشته های مختلف ورزش شهرستان به خصوص بانوان تلاش بی شائبه ای نموده اند تجلیل و تشکر می نمایند .


موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:42 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر تغییر یافت

طی حکمی از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در مورخه  1393/01/28   آقای جابر اسدی به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان اهر منصوب شد. نامبرده دارای هفت سال سابقه خدمت با مدرک کارشناسی در امر ورزش می باشد که قبلاً به عنوان معاون اداره ورزش و جوانان اهر خدمت می کرد و مدت شش ماه بود که مسئولیت نمایندگی ورزش و جوانان هوراند را به عهده داشت لازم به ذکر است که قبل از وی آقای بهمن آجری که بیش از بیست سال در پست های مدیریتی اداره کل بود به مدت سه سال مسئولیت این شهرستان را به عهده داشت . ضمناً در زمان تصدی وی برابر اذعان مدیر کل محترم ورزش استان و فرماندار شهرستان ، ورزش اهر در تمامی زمینه ها رشد چشمگیری را داشته است .


موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:39 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ما در این وب به مطالب ورزشی خصوصا ورزش بانوان شهرستان اهر می پردازیم انشاءالله
آرشيو مطالب
مرداد 1394
تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 108
بازدید کل : 94233
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1